Kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozása

A tehetséggondozás szakszolgálati intézményi feladatai
• korai tehetségfelismerés, tehetségazonosítás, amelynek során a tehetség életkori megjelenését figyelembe kell venni,
• a tehetséges gyermek személyiségfejlődésének támogatása, szükség esetén további megsegítésre irányítás,
• önismereti csoport szervezése és vezetése a tehetséges gyermekek részére,
• tanácsadás, támogatás a szülőnek,
• konzultáció a pedagógus részére, közös tehetség-tanácsadási fórum szervezése,
• a tehetségazonosítás, a tehetséggondozás feladatát ellátó pszichológus szakmai kapcsolatot tart a feladatellátási körzetében működő tehetségfejlesztő programok vezetőivel és az iskolapszichológussal, óvodapszichológussal, javaslatot tesz a tanuló számára a tehetségprogramba történő bekapcsolódásra,
• kimeneti mérések elvégzése.

A tehetséggondozó koordinátor
szakképzettségén alapuló szakmai kompetenciájának megfelelően
• részt vállal a kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondázásának intézményi feladataiban, a tehetséges gyermekek azonosításában, nyomon követésében
• koordinálja és szervezi a tagintézményi szintű tehetséggondozást
• kapcsolatot tart a szakszolgálat ellátási területén működő oktatási-nevelési intézmények szakembereivel, a tehetséggondozással foglalkozó intézményekkel, az országos tehetséggondozó hálózattal és a szakszolgálaton belül a tehetséggondozásban érintett szakemberekkel (pl.: pszichológus, fejlesztő pedagógus, szakértői bizottság vezetője).

A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók pedagógiai szakszolgálati tevékenységi területének célcsoportjai
• A nevelési-oktatási intézménybe járó gyermekek/tanulók
• A nevelési-oktatási intézmények tehetséggondozásban részt vállaló pedagógusai
• A tehetséggondozásban részt vevő gyermekek szülei
• A vármegyei szintű szakértői bizottság vezetője
• Az intézményi szintű tehetségazonosításban, tehetséggondozásban részt vállaló pszichológus, fejlesztőpedagógus
• A pályaválasztási tanácsadást végző szakember